S firemnÃmi vozidly a stavebnÃmi stroji to nenà Äasto ani trochu jednoduché. A to nejenom proto, že se tato technika může porouchat nebo že by mohlo dojÃt k nÄ›jaké havárii, ale také proto, že mohou vzniknout i dalÅ¡Ã Å¡kody, a to ty souvisejÃcà se zneužitÃm podobné techniky zamÄ›stnanci.
JistÄ› si s trochou fantazie dokážete pÅ™edstavit, o Äem mluvÃm. ZamÄ›stnanci dostanou vozidlo k dispozici, aby s nÃm nÄ›kam zajeli a/nebo s jeho pomocà odvedli urÄitou práci, jenže jakmile tito zmizà z dohledu, mohou se zaÄÃt dÃt nepÅ™Ãjemné vÄ›ci. Tu zmizà nÄ›jaké ty pohonné hmoty, tu dejme tomu náhradnà dÃly, nÄ›co z vybavenà nebo Äást nákladu, ba nÄ›kdy i vozidlo celé. NÄ›kdy ‚se zbláznÑ tachometr, na kterém se objevà vÃce nebo naopak ménÄ› najetých kilometrů, to podle toho, zda zamÄ›stnanec s tÃmto podnikl Äernou jÃzdu navÃc nebo pro zmÄ›nu nepovažoval za nutné dojet až tam, kam mÄ›l. ProstÄ› problémy a zase jenom problémy. Protože celá Å™ada zamÄ›stnanců jednoduÅ¡e neodolá pokuÅ¡enà a jakmile se ocitne s touto technikou zcela mimo kontrolu, ochotnÄ› si pÅ™ilepÅ¡Ã na úÄet firmy, kdykoliv je ta možnost. A že tÄ›ch možnostà může být!
A urÄitÄ› mi dáte za pravdu, že s tÃm majitel takové firmy nic moc nenadÄ›lá. Protože nemůže být vždy a vÅ¡ude.
Ale vlastnÄ› by svým způsobem vždy a vÅ¡ude být mohl. Pokud si poÅ™Ãdà GPS monitoring vozidel, což je skvÄ›lý systém, umožňujÃcà sledovat vozidla a stavebnà stroje a mnohé z toho, co s nimi souvisÃ, i na dálku, pÅ™es internet. StaÄà si tento systém poÅ™Ãdit a pak už se jenom nÄ›kde usadit k poÄÃtaÄi pÅ™ipojenému na internet, zadat pÅ™ihlaÅ¡ovacà údaje a sledovat ty parametry, jež takového majitele firmy nebo jÃm pověřenou osobu zajÃmajÃ.
Rázem se tak vÃ, kde která technika právÄ› je a co a jak se s nà dÄ›je. Což dokáže spolehlivÄ› zamezit zneužÃvánà a krádežÃm, a to i tehdy, kdy se tato technika se svojà obsluhou nacházà hodnÄ› daleko. A je po starostech.